Kas ir svētceļojums?

 

svetcelojumsSvētceļojums jau no seniem laikiem simbolizē cilvēka dziļākos Dieva meklējumus un ilgas pēc atjaunotas dzīves. Svētceļojums ir īpašs gandarījuma veids, kur panesot ceļa grūtības un uz laiku aizmirstot ikdienu tiek dzīvota intensīva lūgšanu un pārdomu garīgā dzīve. Svētceļojums nav pārgājiens vai atpūta, tas ir dažādu pārdzīvojumu, jā, arī piedzīvojumu pilns laiks, kurā cilvēks atklāj sevi no jauna, atrod atbildes uz daudziem jautājumiem un atklāj savas turpmākās dzīves aicinājumu. Svētceļojums, kas iesākas šajā dzīvē simbolizē mūsu ikviena svētceļojumu uz debesu Tēva mājām mūžībā.

Kādi ir svētceļošanas veidi?

Uz Vissvētākās Jaunavas Marijas Debesīs uzņemšanas svētkiem 15.augustā Aglonā var svētceļot dažādos veidos. Visvienkāršākais ir ar automašīnu vai autobusu. Šādu svētceļojuma veidu izvēlas lielākā daļa svētceļnieku, jo ne visi var atļauties veltīt vairākas dienas ceļā. Tomēr ir arī svētceļnieki, kas dodas ar velosipēdiem un vēl daļa, kas iet kājām. No tuvākajām vietām, kā Daugavpils, Rēzekne un citām vietām Latgalē, svētceļnieki iet tikai vienu vai dažas dienas. Ir cilvēki, kas svētceļo pa vienam, divatā vai nelielās grupiņās. Šādus svētceļojumus ir viegli noorganizēt, jo tas neprasa papildus izdevumus un organizēšanu. Cilvēki sarunā naktsmājas pie paziņām vai nakšņo teltīs.
Tomēr no Liepājas, Rīgas un citām Latvijas vietām uz Aglonu ir nepieciešams doties vienu, divas un pat trīs nedēļas (no Liepājas). Tādēļ svētceļnieki pulcējas grupās, kurām ir savs vadītājs, organizatoru grupa, pavadošais transports, pavāri un arī kārtības noteikumi, kuri ir jārespektē.

RARZI kateheze Aglona

Šogad Rīgas Augstākā reliģijas zinātņu institūta katehēzes moto ir “Jaunība nav vienkārši laika posms; tā ir dvēseles stāvoklis”. (Christus Vivit 34). Katehēzes iedvesmas avots ir pāvesta Franciska pēcsinodālā eksortācija “Kristus ir dzīvs” (Christus Vivit) (25.03.2019.), kas veltīta jauniešiem un visai Dieva tautai. Dokumentā pāvests runā par jauniešiem un viņu vietu Baznīcā, kā arī par vecāko paaudzi, kas ir aicināta būt līdzās jaunajiem cilvēkiem, tos iedrošinot pieņemt izaicinājumus, nebaidoties kļūdīties. Valoda, kuru jaunieši saprot, ir valoda, kas izstaro dzīvi un ir par un ar jauniešiem. Tādējādi auglīgas un savstarpējas cieņas caurstrāvotas starppaaudžu attiecības un sadarbība nemitīgi Baznīcu uztur jaunu. Pāvests piebilst, ka plaisa starp paaudzēm nekad nav devusi, un nedos labumu pasaulei. Tāpēc viņš atgādina, cik svarīgi būt attiecībās ar vecāko paaudzi, lai gūtu gudrību un labumu no viņu pieredzes.

italie ruA4 13 liege corpus christi belgium

«Хотя Евхаристия торжественно празднуется каждый день на протяжении года, лишь справедливо то, что в один из дней мы воздаем особую честь Телу Христову. Мы можем, конечно, в любое время обратиться к Господу разумом и духом, но так мы не можем обрести истинное присутствие Христа. Однако в праздновании Евхаристии Иисус Христос действительно является нам в Своей истинной сущности. Воскресший Христос сказал нам перед Вознесением: «И се, Я с вами во все дни до скончания века» (Мф 28, 20)». Папа Урбан IV: TRANSITURUS DE HOC MUNDO.

Mazā Vatikāna valstiņa ir sākusi samazināt plastmasas izmantošanu un ir paredzēts, ka līdz šī gada beigām tā kļūs pavisam "plastic free" jeb brīva no plastmasas. Jau tagad ir noteikts, ka tiek izbeigta vienreizējo plastmasas maisiņu pārdošana.

plastic free

Kas attiecas uz atkritumu šķirošanu un pārstrādi, tad Vatikāns seko šai ziņā attīstītāko valstu piemēram un smeļas iedvesmu no pāvesta Franciska "zaļās" enciklikas "Laudato sì". Šobrīd pārstrādē nonāk 55% atkritumu, bet ir paredzēts, ka trīs gadu laikā tiks sasniegti 70-75%. Kā norādīja attiecīgā dienesta vadītājs Rafaels Iņasio Tornini, atkritumu šķirošanas situācija ir sarežģītāka Svētā Pētera laukumā, kur ik dienas apgrozās tūkstošiem tūristu. Tomēr zem laukuma kolonādēm ir novietoti arī speciāli plastmasas mešanai paredzēti konteineri un cilvēki tos izmanto. Ik dienas tiek savākti aptuveni 10 kg plastmasas. Vatikānā savāktie bioloģiski noārdāmie atkritumi tiek izmantoti kompostēšanai Vatikāna dārzos un Kastelgandolfo.

111

CETURTDIENA 1.augustā
07.00 - Sv.Mise,
19.00 - Sv.Mise un Sv.Stunda

PIEKTDIENA 2.augustā
07.00 – Sv.Mise par dzīvajiem
19.00 – Sv.Mise un Jēzus Sirds dievkalpojums

SESTDIENA 3.augustā
07.00 - Sv.Mise
19.00 - Sv.Mise pie Lurdas Dievmātes par aicinājumiem uz priesterību, garīgo kārtu

SVĒTDIENA 4.augustā
PARASTĀ LITURĢISKĀ LAIKA XVIII SVĒTDIENA, adorācijas svētdiena
09.30 - Sv.Mise,
12.00 - V.E.Bīskapa J.Buļa vizitācija, tiks piešķirts Iestiprināšanas sakraments,
19.00 - Sv.Mise krievu valodā

SVĒTDIENA 11.augustā
PARASTĀ LITURĢISKĀ LAIKA XIX SVĒTDIENA
09.30 - Sv.Mise pie Lurdas Dievmātes latviešu valodā
12.00 - Sv.Mise,
16.00 - Sv.Mise,
19.00 – Sv.Mise 

TREŠDIENA 14.augustā
Sv.Bīskapa Meinarda – Latvijas aizbildņa lieli svētki
07.00 - Sv.Mise,
19.00 - Sv.Mise, procesija

CETURDIENA 15.augustā
VISSV.JAUNAVAS MARIJAS DEBESĪS UZŅEMŠANAS SVĒTKI, MĀRAS ZEMES KARALIENES UN AIZBILDNES SVĒTKI
09.30 - Sv.Mise,
12.00 - Sv.Mise,
19.00 - Sv.Mise, procesija, TE DEUM LAUDAMUS, dievkalpojuma beigās tiek svētītas lauku zāles un augļi

SVĒTDIENA 18.augustā
PARASTĀ LITURĢISKĀ LAIKA XX SVĒTDIENA
09.30 - Sv.Mise,
12.00 - Sv.Mise,
16.00 - Sv.Mise,
19.00 – Sv.Mise 

SVĒTDIENA 25.augustā
PARASTĀ LITURĢISKĀ LAIKA XXI SVĒTDIENA
09.30 - Sv.Mise,
12.00 - Sv.Mise,
16.00 - Sv.Mise,
19.00 – Sv.Mise 

SESTDIENA 31.augustā
07.00 - Sv.Mise,
Pulkst. 11.00 Sv.Mise un svētība pirms skolas bērniem, jauniešiem, skolotājiem un vecākiem. Ikvienam ir izdevība pienākt pie grēkusūdzes un pieņemt Sv.Komuniju, lai Dieva Žēlastības stiprināti varētu iesākt Jauno Mācību Gadu!
19.00 – Sv.Mise par mūsu mirušajiem

 

Может ли некатолик исповедоваться католическому священнику и причащаться в католической церкви?

va

В документе, опубликованном Национальным отделом по экуменизму и межрелигиозному диалогу при Итальянской епископской конференции, подробно излагаются принципы и основания пастырского подхода к верующим, принадлежащим к православным Церквам.
Во-первых, подчеркивается, что восточные Церкви, не находящиеся в полном общении с Католической Церковью, обладают действительными Таинствами, обеспеченными апостольской преемственностью. Однако существует тесная связь между церковным единством и таинственным единством, поэтому в целом здесь действует правило: католические священнослужители преподают Таинства законным образом только католикам, а католики, в свою очередь, принимают Таинства законным образом только от католических священнослужителей.

Alfonss Liguri1.augustā Baznīca atzīmē svētā Alfonsa Marijas Liguri dienu. Viņam bija veltīta arī pāvesta katehēze. Tiekoties ar svētceļniekiem trešdienas vispārējā audiencē, Benedikts XVI atgādināja, ka Alfonss Liguri ir viens no Baznīcas doktoriem, Svētā Pestītāja kongregācijas dibinātājs, morālteologu un biktstēvu debesīgais aizbildnis.

Viņš ir viens no iemīļotākajiem XVIII gadsimta svētajiem, kurš savu popularitāti izpelnījās ar vienkāršo dzīvesveidu un ar savu mācību par Grēksūdzes sakramentu. Lielā pacēluma laikā, ko ietekmēja jansenisma kustība, Liguri ieteica biktstēviem administrēt šo sakramentu kā priecīgu apskaušanos ar Dievu Tēvu, kas savā bezgalīgajā žēlsirdībā nepagurst pieņemt ikvienu savu bērnu, kas ir nožēlojis grēkus.

1759.gadā Alfonss Liguri uzrakstīja traktātu „Lūgšanas lielais spēks”, ko viņš pats uzskatīja par vispraktiskāko no saviem rakstiem. Lūgšanu viņš apraksta kā „vajadzīgu un drošu līdzekli, lai saņemtu pestīšanu un visas žēlastības, kuras mums ir nepieciešamas, lai to iegūtu”. Pāvests norādīja, ka šai frāzē sintētiskā veidā izteikta svētā Alfonsa izpratne par lūgšanu. Benedikts XVI paskaidroja: „Sakot, ka lūgšana ir līdzeklis, viņš atgādina par mērķi, kas cilvēkam ir jāsasniedz. Dievs mūs ir radījis mīlestībā, lai varētu dāvāt mums dzīvi pilnībā, taču grēka dēļ šis mērķis ir attālinājies, tāpēc tikai Dieva žēlastība var darīt to pieejamu.”

cq5Sveice gvarde

Jau vairāk nekā 500 gadus pāvestam kalpo Šveices gvarde. Karavīru uzdevums ir rūpēties par Svētā tēva, viņa līdzstrādnieku un Vatikāna ciemiņu drošību, kā arī veikt goda sardzes. Taču ko gvardi dara brīvajā laikā?

Tūristi un svētceļnieki, kuri ierodas Romā, Svētā Pētera laukumā, nevar nepamanīt šos krāšņajos tērpos ģērbušos puišus, kas stāv pie ieejām Vatikānā. Viņi visi ir Šveices pilsoņi, katoļticīgi, beiguši Šveices armijas jaunkareivju skolu. Viņu minimālais dienesta ilgums Vatikānā ir 25 mēneši.

DzokovicsJa mums būtu jāsastāda saraksts, kuru sportistu dāsnums nav izmērāms, tad Novaka Džokoviča vārds noteikti tajā būtu.

Trīsdesmit divu gadu vecā serbu tenisa zvaigzne Novaks Džokovičs 14. jūlijā vinnēja savu piekto Vimbldonas tenisa turnīra kausu un sešpadsmito Grand Slam turnīra uzvaru, uzveicot Rodžeru Federeru iespaidīgā mačā - vēl tikai 3 minūtes un mačs būtu ildzis precīzi piecas stundas (ilgākais fināls Vimbldonas vēsturē).

Droši var apgalvot, ka šis vīrs, kurš dominē pasaules tenisa elitē jau tik ilgi, bija spējis atrast nepieciešamo enerģiju savai pēdējai spalvai pie cepures, pateicoties regulārai Bībeles lasīšanai.

“Vispirms esmu ortodoksāls kristietis, un tikai pēc tam sportists.”

Pasaules pirmais tenisists ir kristietis, un viņš nekautrējas to pateikt publiski. Nav nekas neparasts, redzot Novaku Džokoviču piesaucot Kristu kādas tikšanās laikā vai valkājot krustiņu kaklā, tādā veidā liecinot par savu ticību. Pie reliģiskās pārliecības viņš nonāca vēl pirms visiem 68, tai skaitā 12 Grand Slam turnīru, uzvarētāja tituliem, iegūtiem kopš karjeras sākuma.

“Šis ir vissvarīgākais tituls manā dzīvē, tāpēc ka vispirmām kārtām esmu ortodoksāls kristietis un tikai tad – sportists,” viņš sacīja 2011. gada aprīlī, kad saņēma pirmās pakāpes Sv. Savas ordeni no Serbijas Pareizticīgās Baznīcas patriarha Ireneja rokām, un tas viņam tika piešķirts sevišķā kārtā par sniegto finansiālu atbalstu reliģisko ēku renovācijām un remontiem viņa dzimtajā Serbijā.

bazilika1

Šodien jutu, ka ir jāraksta. Jau agrāk, savā blogā, biju rakstījis, ka arī mums, Latvijā, ir jārēķinās, ka ar katru gadu pieaugs spriedze un nepatika pret Katoļu Baznīcu, kas lēnām pāraugs naida runā, slēptā vai publiskā izsmiešanā, zaimošanā un izolācijā. Ļoti ceru, ka līdz fiziskām vajāšanām nenonāksim. Jau šobrīd daudzās "Rietumu valstīs" tiek demolētas, aizdedzinātas un apķēpātas baznīcas, notiek fiziski uzbrukumi garīdzniekiem un klostermāsām.

Laiks, kad varējām runāt par Baznīcu, kura ir triumfējoša, uzvaroša un dažādās tautās klātesoša ir beidzies, vai arī lēnām beidzas. Mums, kristiešiem, katoļiem, nākotnē ir jārēķinās, ka skaitliski kļūsim mazāki, būs aizvien grūtāk publiski apliecināt savu ticību, tiksim diskriminēti un izolēti. Lēnām atgriežas padomju laiki arī Latvijā. Nesenie uzbrukumi no Valsts Ieņēmuma Dienesta puses to tikai apliecina. Pat drūmajos komunistu laikos čekisti neuzdrošinājās iebrukt dievnamā, brutāli likt pārtraukt Svēto Misi, ieslodzīt kardinālu uz dažām stundām istabā, u.t.t. Protams, tas viss tiek darīts, lai mūs iebiedētu un šāda reakcija sekoja pēc tam, kad Latvijas bīskapi, pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām, skaidri pauda savu nostāju, saistībā ar morāles, ētikas un tikumības jautājumiem.